Het reizende kapsalon van keizer Karl

Düsseldorf ontvangt deze zomer niet alleen het Eurovisiesongfestival, maar ook modekeizer Karl Lagerfeld.

Düsseldorf ontvangt deze zomer niet alleen het Eurovisiesongfestival, maar ook modekeizer Karl Lagerfeld.

Het in Düsseldorf gebaseerde haarverzorgingsmerk Schwarzkopf vroeg zijn landgenoot om een pop-up kapsalon in het hart van de stad. Lagerfeld – die intussen van alle markten thuis is- creëerde de “Swarzkopf Lightbox”, een drie verdiepingen tellend kapsalon met café en winkel. Het opent op 16 april en biedt alles wat een gewone kapperszaak ook te bieden heeft, maar dan wel met bekende stylisten, styling workshops en muzikale evenementen.

De ’touch of glamour’ is aanwezig in de afbeeldingen op de buitenwanden. Het zijn silhouetten van modellen als Coco Rocha, Charlott Cordes en Lagerfelds favoriet Baptiste Giabiconi. De beeltenis van de ontwerper groet de gasten -uiteraard – vanop de topspot.

Het kapsalon blijft vier weken in Düsseldorf en reist nadien door naar Milaan en Parijs.

Ann Heylens.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content