Gwyneth Paltrow kruipt in huid van beauty-iconen

Max Factor toverde Gwyneth Paltrow om in legendarische sterren zoals Farrah Fawcett, Audrey Hepburn, Brigitte Bardot, Madonna. Zo wil het beautylabel trends uit vorige decennia tonen.

Max Factor toverde Gwyneth Paltrow om in legendarische sterren zoals Farrah Fawcett, Audrey Hepburn, Brigitte Bardot, Madonna. Zo wil het beautylabel trends uit vorige decennia tonen.

De jaren vijftig, zestig, zeventig en tachtig kenden elk hun eigen make-uptrends. Met deze beeldcampagne viert het merk dan ook 100 jaar glamour. Die geschiedenis wil Max Factor tonen in hun nieuwste campagne met gezicht Gwyneth Paltrow. De oprichter van het merk werd geboren als Maksymilian Faktorowicz en werkte samen met Hollywoodsterren zoals Jean Harlow, Clara Bow en Judy Garland. De inspiratie voor deze beautycampagne moest dan ook niet ver gezocht worden.

Met de paplepel ingegoten

Ook Gwyneth Paltrow kan meespreken over de geschiedenis van glitter, glamour en make-up. ‘Ik herinner me dat ik mijn moeder [Blythe Danner] op filmsets vergezelde en toekeek hoe ze werd opgemaakt”, vertelt Paltrow aan de Britse Vogue. ‘Er is een foto waarop ik op haar schoot zit en haar lippen probeer te stiften. Ik werd als kind altijd omringd door make-up en visagisten.’

De actrice krijgt heel wat make-up advies van de beroemde visagiste Pat McGrath. Ze is sinds 2004 creatief directeur van Max Factor en werd door Vogue uitgeroepen tot meest invloedrijke make-upartieste ter wereld.

Verder roemt Gwyneth Paltrow de mascara’s van Max Factor. ‘Ik heb ze allemaal en kan zeggen dat ze beter zijn dan alle andere mascara’s die ik ooit heb geprobeerd.’ (LP)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content