Geen parfum zonder celebrity
Wie nu nog zijn parfum wil promoten, kan niet meer zonder celebrity.
In vroegere tijden brachten parfumeurs hun geurtjes aan de man door vanop grote afstand een silhouet op een brug te fotograferen in het licht van de ondergaande zon. Of met een beeld van de onbehaarde, gespierde buste of het onpersoonlijke slanke gelaat van een nobele onbekende. Mannen moesten toen zonder de hulp van een echt gezicht op zoek naar een geur waarmee ze zich konden identificeren.
Wie nu nog zijn parfum wil promoten, kan niet meer zonder celebrity.
We zagen acteur Matthew McConaughey in oosterse sferen voor The One for Men van Dolce & Gabbana, dat hem koos voor zijn “atlethische elegantie”.
Binnenkort verschijnt Jude Law op de affiches van Dior Homme Sport. “Hij is de reïncarantie van de nieuwe mannelijke dualiteit, gevoelig en dominant tegelijkertijd”. Justin Timberlake, “veelzijdig artiest met een moderne elegantie”, gaat Play van Givenchy aanprijzen. En de Californische acteur James Franco leent zijn grijnslach aan Gucci. Creatief directeur Frida Giannini viel voor zijn “good guy/bad guy-uitstraling”.
Deze jongens kunnen mannen laten geloven dat een paar wolkjes parfum de ster in hen naar boven brengt.
Anne-Françoise Moyson/vertaling Ann Heylens
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier