De Estée Laudergroep heeft een nieuwe telg aan de familie toegevoegd: het Amerikaanse label Too Faced zal voortaan naast merken als M.A.C., Bumble and Bumble en Jo Malone in het EL portfolio prijken.

Goed nieuws voor de fans, zo lijkt het op het eerste gezicht, want ieder merk dat vooralsnog onder de vleugels van de cosmeticagigant werd genomen heeft het meer dan goed gedaan: productlijnen werden uitgebreid, flagships werden opgericht en dat is exact wat Too Faced ook hoopt uit deze inlijving te halen. Too Faced werd in 1998 opgericht door Jerrod Blandino en vergaarde in een mum van tijd heel wat fans met hun cruelty free filosofie. Hun mascara 'Better Than Sex' is de best verkochte mascara bij multimerkendrogist Sephora.

Zowel Blandino als Estée Lauder zeggen opgetogen te zijn met deze aankoop, maar wat betekent dit precies voor Too Faced dat weigert op dieren te testen? Estée Lauder huisvest immers andere labels die niet op dieren willen testen, maar het wel doen wanneer ze in China verkocht worden. Wie immers wil verkopen aan de Chinese markt is (voorlopig nog) verplicht op dieren te testen. (Dat wil niet zeggen dat de producten die in Europa in de winkels komen op dieren getest zijn, wél dat die labels af en toe op dieren testen en dus niet volledig cruelty free zijn).

Blandino stelt zijn klanten alvast gerust: Too Faced zal cruelty free blijven. "We gaan ons niet inlaten met dierproeven, we gaan niet uitbreiden naar China en we gaan ons niet in allerlei bochten wringen om binnen een bedrijfsstructuur te passen die niet de onze is", aldus Blandino aan WWD. "Estée Lauder heeft veel respect voor de producten en de bijhorende waarden die we hebben opgebouwd. Het enige dat ze willen doen is ons een extra duwtje in de rug geven, zonder ons te veranderen."

Too Faced heeft aangekondigd te zullen werken aan een eigen huidverzorgings- en parfumlijn.

De Estée Laudergroep heeft een nieuwe telg aan de familie toegevoegd: het Amerikaanse label Too Faced zal voortaan naast merken als M.A.C., Bumble and Bumble en Jo Malone in het EL portfolio prijken.Goed nieuws voor de fans, zo lijkt het op het eerste gezicht, want ieder merk dat vooralsnog onder de vleugels van de cosmeticagigant werd genomen heeft het meer dan goed gedaan: productlijnen werden uitgebreid, flagships werden opgericht en dat is exact wat Too Faced ook hoopt uit deze inlijving te halen. Too Faced werd in 1998 opgericht door Jerrod Blandino en vergaarde in een mum van tijd heel wat fans met hun cruelty free filosofie. Hun mascara 'Better Than Sex' is de best verkochte mascara bij multimerkendrogist Sephora. Zowel Blandino als Estée Lauder zeggen opgetogen te zijn met deze aankoop, maar wat betekent dit precies voor Too Faced dat weigert op dieren te testen? Estée Lauder huisvest immers andere labels die niet op dieren willen testen, maar het wel doen wanneer ze in China verkocht worden. Wie immers wil verkopen aan de Chinese markt is (voorlopig nog) verplicht op dieren te testen. (Dat wil niet zeggen dat de producten die in Europa in de winkels komen op dieren getest zijn, wél dat die labels af en toe op dieren testen en dus niet volledig cruelty free zijn). Blandino stelt zijn klanten alvast gerust: Too Faced zal cruelty free blijven. "We gaan ons niet inlaten met dierproeven, we gaan niet uitbreiden naar China en we gaan ons niet in allerlei bochten wringen om binnen een bedrijfsstructuur te passen die niet de onze is", aldus Blandino aan WWD. "Estée Lauder heeft veel respect voor de producten en de bijhorende waarden die we hebben opgebouwd. Het enige dat ze willen doen is ons een extra duwtje in de rug geven, zonder ons te veranderen."Too Faced heeft aangekondigd te zullen werken aan een eigen huidverzorgings- en parfumlijn.