Een vleugje Japans in de Scala

Cosmeticamerk Shiseido en de Scala van Milaan hebben een deal gesloten.

De artiesten van de Scala in Milaan zullen binnenkort naast Italiaans vakmanschap ook een vleugje Japanse esthetiek uitstralen. Want het beroemde operahuis gaat de komende drie jaar in zee met cosmeticagigant Shiseido. Het is de eerste keer dat de Scala een deal sluit met een cosmeticabedrijf. Vorig jaar werkte het wel samen met het Italiaanse schoenenlabel Tod’s.

De samenwerking houdt in dat de artiesten, dansers en acteurs zullen opgemaakt worden door Shiseido. De Scala zet op zijn beurt de deuren van zijn lobby open voor een retrospectieve tentoontstelling van het schoonheidsmerk. Daarin brengt Shiseido een overzicht van zijn reclamecampagnes van 1870 tot nu en introduceert het zijn collectie 2011.

“Deze prestigieuze locatie met geschiedenis deelt dezelfde waarden als ons merk: een passie voor kunst, schoonheid en traditie die uitmuntendheid combineert met technologie”, aldus Yoshinori Makino van Shiseido Italië.

Om het partnerschap te promoten, heeft Shiseido een advertentiecampagne met zwart-witbeelden van Maria Callas en Shirley Verrett gerealiseerd. De foto’s zijn afkomstig uit het archief van de Scala.

Ann Heylens.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content