Dove wil meisjes op weg helpen naar beter zelfbeeld
Dove lanceert de campagne ‘Goed in je Vel’ om jonge meisjes op weg te helpen naar een beter en gezonder zelfbeeld.
Uit een recent onderzoek is gebleken dat jonge meisjes vaak een negatief zelfbeeld hebben en daar wil beautymerk Dove verandering in brengen. Ze lanceren daarom de campagne ‘Goed in je Vel’ bij aanvang van het nieuwe schooljaar.
Dove organiseerde twee bevragingen bij jonge meisjes in de middelbare school en bij moeders en hun tienerdochters. Het doel van de bevragingen was om het zelfbeeld en de zelfwaardering van meisjes in kaart brengen, evenals hun rolmodellen en wat ze moeten doen om erbij te horen. Ook het zelfbeeld en de zelfwaardering van moeders werd in kaart gebracht om inzicht krijgen in hoe meisjes hun moeder waarderen en hoe goed moeders hun dochters kunnen inschatten.
Uit de bevragingen blijkt nu dat de meeste jonge meisjes niet echt hoog oplopen met zichzelf. 1 op de drie vindt zichzelf niet mooi en 36% vindt zichzelf niet slank. Uit het onderzoek blijkt verder dat de moeders een heel grote rol spelen in het zelfbeeld dat jonge meisjes hebben. Moeders hebben een belangrijke voorbeeldfunctie en als blijkt dat meer dan de helft van de mama’s zichzelf niet mooi of slank genoeg vindt, kan het niet verbazen dat ook zoveel jonge meisjes kampen met een slecht zelfbeeld.
Dove start daarom de ‘Goed in je Vel’ campagne, een lespakket dat tot een beter zelfbeeld zou moeten leiden. Dove wil dit schooljaar 40.000 Belgische meisjes op weg helpen naar een beter zelfbeeld en heeft in samenwerking met Eetexpert het lespakket ‘Goed in je Vel’ ontwikkeld. Een handig instrument voor leerkrachten om in de klas te werken aan zelfbeeld en eigenwaarde. Daarnaast start er in september een brede publiekscampagne en is er ook een ‘Moeder en Dochter’-pakket boordevol tips beschikbaar. (RDM)
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier