De schoonheidsproducten die mannen willen

Naar welke schoonheidsproducten gaan mannen op zoek? Sephora heeft het antwoord.

Mannen zijn alsmaar meer begaan met hun uiterlijk. Maar naar welke producten gaan ze op zoek? Dat vroeg beautyketen Sephora zich af en verzamelde op drie continenten cijfermateriaal. De resultaten staan in de The Independent.

Chinese mannen blijken dol op gf. De crèmes en lotions van het merk verkopen er het best, gevolgd door het Franse Clinique en Dior.

In de VS zijn de voorkeuren gemengd. Mannen gaan vooral overstag voor huidverzorgingsproducten, tandbleekmiddelen en parfum. Bestsellers zijn de Anthology-reeks van D&G, Acqua di Parma en Acqua di Gio van Armani. De BriteSmile-pen om tanden witter te maken en Tend Skin, een lotion tegen scheerbuiltjes, gaan eveneens vlot over de toonbank, twee producten die trouwens ook populair zijn bij vrouwen.

In Frankrijk kiezen mannen massaal voor de eigen Franse merken. Zo voeren Le Male van Jean Paul Gaultier en 1 Million van Paco Rabanne de lijst van best verkopende parfums aan. Boss Signature van het Duitse Hugo Boss is een uitzondering op de regel. Ook de hydraterende en exfoliërende crèmes van Sephora scoren goed bij de Franse mannen.

Maar of deze cijfers nu echt aangeven wat mannen willen, valt te betwijfelen. Want de meeste van deze producten worden gekocht als cadeau. Dus ze tonen waarschijnlijk veeleer aan wat vrouwen voor hun mannen willen.

Ann Heylens.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content