Britse mannen spenderen meer aan cosmetica dan aan fitness

© Thinkstock

Uit een onderzoek van de Britse winkelketen Debenhams blijkt dat mannen van in de dertig maandelijks 120 euro uitgeven aan cosmetica. Dat is meer dan ze spenderen aan hun fitnessabonnement.

Uit een onderzoek van de Britse winkelketen Debenhams blijkt dat mannen van in de dertig maandelijks 120 euro uitgeven aan cosmetica. Dat is meer dan ze spenderen aan hun fitnessabonnement. Britse mannen zouden volgens het onderzoek flink wat geld investeren in gezichtscrèmes, schoonheidsbehandelingen, tripjes naar een spa. De leeftijdscategorie van dertigers spendeert heel wat meer dan mannen van in de twintig of boven de veertig. De Daily Mail haalt voorbeelden zoals Ryan Gosling, Brad Pitt en David Beckham aan als stimulans voor de gewone man om zich goed te verzorgen.

Het Britse warenhuis polste ook naar de invloed van bekende sterren op het koopgedrag van mannen. Uit het onderzoek bleek dat mannen een product dat werd aanbevolen door een celeb eerder zouden kopen dan een product zonder bekend boegbeeld. De celeb die het meeste invloed uitoefent op de Britse mannen is hun landgenoot David Beckham. Een product van hem wil de meerderheid van de Britse dertigers in hun bezit hebben. Een goede tip voor de Britse marketeers! (LP)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content