Body positive campagne van beautylabel Lush werd gerapporteerd als pornografisch

Go Naked! © Lush

De ‘Go Naked’-campagne van Lush is bedoeld om hun verpakkingvrije beautyproducten in de kijker te zetten op een body positive manier. Sommige voorbijgangers dachten daar anders over en rapporteerden de campagne bij de waakhonden.

In AustraliĆ« kreeg de waakhond ABS (Advertising Standards Board) klachten binnen over de campagne van Lush waarop vier naakte vrouwen te zien. Volgens de klachten horen dit soort ‘pornografische’ en ‘aanstootgevende’ beelden niet thuis in een winkelcentrum, waar kinderen rondlopen.

Ga naakt!

Lush reageerde op de klachten met het statement dat de campagne in het leven werd geroepen om de overbodige verpakkingen in de schoonheidsindustrie aan te kaarten. Om twee vliegen in een klap te slaan, wilden ze er ook een body positive boodschap in stoppen. De vrouwen op de foto’s zijn allemaal medewerksters van Lush die voor de volle 100% achter de campagne staan.

‘De foto’s werden niet genomen om te choqueren. We hebben de campagne benaderd vanuit een respectvolle hoek, waarbij de fantastische vrouwen op de foto’s willen vieren. We hebben de beelden dan ook niet bewerkt, omdat we vinden dat we niet beschaamd hoeven te zijn over onze lichamen in hun natuurlijke staat. We zijn allemaal mooi, ongeacht onze vormen, maten, seksuele voorkeuren en afkomst.’

Het beautymerk kreeg ook talloze positieve commentaren van klanten die het een effectieve campagne vinden.

(LP)

Let us cut you a perfect piece šŸ˜˜ #naked #gonaked #lush #itssoap #freshingredients #ethical #ecofriendly #packagingfree

Een foto die is geplaatst door Lush Australia & New Zealand (@lush_ausnz) op

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content