Belgisch beautymerk Cîme in de prijzen dankzij duurzame & innovatieve aanpak

Producten van het Belgische beautymerk Cîme © Cîme

Cîme mocht de Prijs Lionel Vandenbossche, goed voor 7.500 euro, in ontvangst nemen. De jury beloont zo de innovatieve manier van werken: duurzaamheid gekoppeld aan rendabiliteit in een competitieve sector.

Na een paar jaar in de advocatuur besloten Isabel Coppens en Anke De Boeck om het roer om te gooien. Ze wilden samen duurzaam gaan ondernemen. Ze vonden dat de biocosmetica een markt was die nog niet op punt stond. Na een trektocht in de Himalaya gingen de onderneemsters ervoor: Isabel en Anke stampten een Belgisch beautymerk met planten uit de hoge bergen uit de grond. Geen tests op dieren, biologische ingrediënten en zo transparant mogelijk.

Bezielsters Isabel Coppens en Anke De Boeck
Bezielsters Isabel Coppens en Anke De Boeck© Cîme

De oprichtsters willen tonen dat ze ethisch, duurzaam én rendabel kunnen ondernemen in de sector van verzorgingsproducten. Voor de ingrediënten werkt Cîme samen met landbouwers in de Nepalese Himalaya, die ze produceren en distilleren, en daardoor een stabieler inkomen verwerven.

Isabel en Anke waarderen de erkenning van de Prijs Lionel Vandenbossche. De financiële steun komt goed van pas bij de terugkerende voorfinancieringen, die het jonge bedrijf telkens weer moet bolwerken.

cime-skincare.com

Het Fonds Lionel Vandenbossche ondersteunt projecten van veelbelovende, startende ondernemers in België, geheel in lijn met de wens van Lionel Vandenbossche die zelf een bedrijfsleider was en de drempels tot entrepreneurship wilde helpen verlagen. Met een jaarlijkse Prijs voor innovatieve ondernemingsprojecten wil het Fonds starters die enkele jaren actief zijn, een duwtje in de rug geven.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content