Op de blog die David Gandy bijhoudt voor de Britse Vogue, zegt hij vaak te worden gevraagd om trainingtips. Daarom stelde hij zijn persoonlijke top 5 samen om alle mannen die hunkeren naar dat strandwaardige lichaam een duwtje in de rug te geven:


1. Wandelen is een uitstekende oefening. Ik loop letterlijk overal naartoe. Je zou versteld staan hoeveel calorieën je verbrandt door gewoon te wandelen.

2. Verander continu van oefeningenpatroon en regime. Op die manier worden je spieren gestimuleerd om te groeien en gebruik je ook elke mogelijke spier. Het lichaam past zich namelijk heel gemakkelijk aan een monotone training aan.

3. Ik geloof niet echt in strenge diëten. Het is de levensstijl die moet veranderen en dat gedurende een lange periode.

4. Sommige mensen zweren bij de consumptie van 'low fat' voedsel, maar vaak bevatten deze producten een hoger aandeel van suikers en zouten. Niet alle vetten zijn overigens slecht. Een gouden regel die ik toepas is eerst en vooral wegblijven van te sterk bewerkt eten. Verder consumeer ik zo weinig mogelijk voedsel met hoge verzadigde vetten, suikers of zouten.

5. Ik heb niet altijd de tijd voor een aparte cardio- en gewichttraining. Via 'circuit training' of 'supersets' kan je beide combineren. Dit betekent kortere, maar intensere trainingsessies met lichtere gewichten, maar meer herhalingen. Zo krijgt je lichaam een mooi uitgelijnde vorm. (VF)

Op de blog die David Gandy bijhoudt voor de Britse Vogue, zegt hij vaak te worden gevraagd om trainingtips. Daarom stelde hij zijn persoonlijke top 5 samen om alle mannen die hunkeren naar dat strandwaardige lichaam een duwtje in de rug te geven: 1. Wandelen is een uitstekende oefening. Ik loop letterlijk overal naartoe. Je zou versteld staan hoeveel calorieën je verbrandt door gewoon te wandelen. 2. Verander continu van oefeningenpatroon en regime. Op die manier worden je spieren gestimuleerd om te groeien en gebruik je ook elke mogelijke spier. Het lichaam past zich namelijk heel gemakkelijk aan een monotone training aan. 3. Ik geloof niet echt in strenge diëten. Het is de levensstijl die moet veranderen en dat gedurende een lange periode. 4. Sommige mensen zweren bij de consumptie van 'low fat' voedsel, maar vaak bevatten deze producten een hoger aandeel van suikers en zouten. Niet alle vetten zijn overigens slecht. Een gouden regel die ik toepas is eerst en vooral wegblijven van te sterk bewerkt eten. Verder consumeer ik zo weinig mogelijk voedsel met hoge verzadigde vetten, suikers of zouten.5. Ik heb niet altijd de tijd voor een aparte cardio- en gewichttraining. Via 'circuit training' of 'supersets' kan je beide combineren. Dit betekent kortere, maar intensere trainingsessies met lichtere gewichten, maar meer herhalingen. Zo krijgt je lichaam een mooi uitgelijnde vorm. (VF)