Transgendermodel schittert in nieuwe Toyota reclame

Toyota pakt uit met het transgendermodel Stav Strashko voor hun nieuwste Auris-campagne. Of er meer auto’s zullen verkocht worden is niet duidelijk, maar het merk heeft zeker voor beroering gezorgd.

Een in bikinibroekje gehuld model dat heupwiegend naar een glimmende carrosserie wandelt; niets nieuws onder de zon dachten wij toen we de nieuwste Toyota-reclame onder ogen kregen. Wanneer het model zich echter omdraait wordt alles duidelijk: Toyota heeft bewust gekozen voor het transgendermodel Stav Strashko.

De tagline van de campagne is dan ook “Not in trend, not casual, not for everyone”. Over hun auto’s kunnen we ons niet uitspreken maar aangezien we in ons leven al voldoende reclamefilmpjes op ons bord hebben gekregen kunnen we nu met expertise zeggen: knap werk, Toyota!

De Japanners zijn het eerste automerk dat een transgendermodel in hun campagne opneemt. Een ander bekende transgender, Andrej Pejic, werd onder meer al onder de vleugels genomen door Jean Paul Gaultier, Hema en Marc Jacobs. Ook Lea T., geboren als man, schopte het tot gezicht van Givenchy en sierde een Vogue cover. Om het met de woorden van Big Brother te zeggen: iedereen is mooi, toch? (KS)

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content