The Good Life is eerste hybride magazine in België

Roularta brengt het nieuwe luxemagazine ‘The Good Life’ op de markt, een combinatie van nieuws en lifestyle.

‘The Good Life’ is het eerste hybride magazine op de Nederlandstalige markt. Het magazine integreert economie, financiën en cultuur in een luxueus lifestylemagazine.

‘Het magazine richt zich eveneens naar een hybride publiek van zowel mannen als vrouwen die een drukke levensstijl hebben maar ook houden van reizen, cultuur, mode en architectuur’, zegt Chantal Lepaige, uitgever van ‘The Good Life’

Van Knack Weekend Black naar The Good Life

‘De Black-issues van Knack Weekend, die een groot succes zijn, bewijzen dat er nog steeds ruimte is op de markt voor nieuwe initiatieven’, gaat Lepaige verder. ‘The Good Life heeft bovendien een en ander gemeen met de Blacks. Het magazine wordt net als de Black-issues gedrukt op kwaliteitsvol boekpapier en richt zich op luxe en lifestyle.’

Met 230 pagina’s mikt de Nederlandstalige versie van ‘The Good Life’ dus op het topsegment van de luxemagazines. Het blad wordt hoofdzakelijk gedrukt op mat boekpapier en deels, voor de modepagina’s, op glanzend papier.

‘The Good Life’ werd eind verleden jaar al met groot succes in Frankrijk en Franstalig België gelanceerd. Het is een creatie van Laurent Blanc, die eerder al het blad ‘Ideat’ – intussen ruim marktleider op het vlak van designmagazines in Frankrijk – ontwierp. Met het hybride ‘The Good Life’ zette Laurent Blanc een volkomen nieuw en internationaal georiënteerd magazineconcept in de markt. Nu ook in Vlaanderen.

‘The Good Life’ verschijnt vier keer per jaar met een oplage van 50.000 exemplaren.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content