Modemerk Gap reageert op racistisch vandalisme

© Twitter

Op een reclameposter van Gap in een New Yorks metrostation werden racistische uitingen gekriebeld. Een redacteur van The Islamic Monthly tweette een foto van het vandalisme naar Gap en het modemerk reageerde meteen met een oproep tot verdraagzaamheid.

Op een reclameposter van Gap in een New Yorks metrostation werden racistische uitingen gekriebeld. Een redacteur van The Islamic Monthly tweette een foto van het vandalisme naar Gap en het modemerk reageerde meteen met een oproep tot verdraagzaamheid.

De sikh juwelenontwerper Waris Ahluwalia met tulband siert samen met een vrouwelijk model de campagne van het Amerikaanse Gap. In het metrostation in de Big Apple schreven vandalen racistische uitspraken op de poster. De quote ‘Make Love’ bijvoorbeeld veranderden ze in ‘Make Bombs’. Een redacteur van het Islamitische maandblad ‘The Islamic Monthly’ zag de affiche en tweette een foto naar Gap.

Het merk liet het daar niet bij en vroeg naar de precieze locatie van het vandalisme. Bovendien zette Gap de campagnefoto met Waris Ahluwalia op de hoofding van zijn twitterpagina. Zelf deelde de juwelenontwerper en acteur (in onder meer ‘io sono l’amore’) een foto van twee kinderen die de foto imiteren. Een vertederende oproep tot verdraagzaamheid. (AB)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content