Minnie Mouse schittert in kerstcampagne van Barneys

© Reuters

Het Disney figuurtje zal poseren in verschillende designeroutfits.

Disney figuur Minnie Mouse en enkele van haar collega’s – waaronder Katrien Duck, Mickey Mouse en Goofy – zullen poseren in designeroutfits voor de kerstcampagne , die op 14 november wordt gelanceerd, van de Amerikaanse luxeketen Barneys New York.

Barneys contracteert de Disneyfiguren voor haar kerstcampagne onder de naam Electric Holiday. Minnie Mouse krijgt een outfit van Lanvin aangemeten en Katrien Duck zal te zien zijn in Dolce & Gabbana. Mickey Mouse zal schitteren in Balenciaga en Goofy is gekleed in Balmain. Daar blijft het niet bij, ook Cruella de Vil (in Rick Owens), Prinses Tiana (in Proenza Schouler) en Sneeuwwitje (in Nina Ricci) zullen van de partij zijn.

Kritiek

De Disney figuren kregen naast een designeroutfit ook een lichaamstranformatie aangemeten, want de figuurtjes zijn duidelijk heel wat dunner geworden en daar komt nu ook kritiek op. “Toen alle Disneyfiguren op de catwalk moesten wandelen, was er discussie. De Minnie die we allemaal kennen zou er niet zo goed hebben uitgezien in een jurk van Lanvin. Er was toen even een moment van stilte, maar Goofy en co blijven wel herkenbaar. Daarom hebben we toch beslist om ze om te toveren tot echte catwalkmodellen”, leggen ze bij Barneys uit.

Heel wat critici menen echter dat de Disneyfiguurtjes er voor de make-over al goed uitzagen en dat ze nu bizarre verhoudingen hebben en er helemaal verkeerd uitzien. Ook zouden deze haast skeletachtige versies van Minnie en Daisy een slechte invloed hebben op het zelfbeeld van jonge meisjes.

Het is niet de eerste keer dat Minnie Mouse te zien is in de modewereld. Eerder werd aangekondigd dat ze haar ‘catwalkdebuut’ zal maken tijdens de modeweek in Londen in september. (RDM)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content