Mannen hebben vaker spijt na online shoppen dan vrouwen

© iStock

Niet alleen vrouwen laten zich online vangen aan impulsaankopen, ook bij mannen is het vaak sterker dan zichzelf. Zij hebben bovendien veel meer spijt van hun aankopen én ze bestellen dikwijls terwijl ze onder invloed zijn van drank of drugs.

Niet alleen vrouwen laten zich online vangen aan impulsaankopen, ook bij mannen is het vaak sterker dan zichzelf. Zij hebben bovendien veel meer spijt van hun aankopen én ze bestellen dikwijls terwijl ze onder invloed zijn van drank of drugs.

Flipit, een Belgische website waar online kortingsbonnen gebundeld worden, hield een enquête bij 1050 Nederlanders. Ze gingen na hoe mannen en vrouwen online shoppen en waarin ze van elkaar verschillen.

Mannen hebben het vaakst spijt van een online aankoop, de helft van de ondervraagde mannen bestelt regelmatig meer dan ze nodig hebben en ze shoppen vaker onder invloed dan vrouwen. 10 procent van ondervraagde mannen had wel eens onder invloed een product besteld.

Vrouwen op hun beurt laten zich het meest leiden door emotie of kortingen bij online shoppen. Zo’n 20 procent van de ondervraagde vrouwen kocht wel eens iets om zich op te beuren, maar had er snel spijt van. Maar aangezien webshops nu vaak ‘gratis retour’ aanbieden, kan dit euvel snel opgelost worden. (AB)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content