Instagram van Hipsterbarbie haalt millenials door de mangel
Socality Barbie gaat op avonturen in de natuur, eet lokaal, drinkt verse koffie en draagt de nieuwste en hipste merken. De foto’s zijn zo herkenbaar dat meteen duidelijk wordt dat de hashtag #authentic je reinste onzin is.
Een fotografe uit Portland, Amerika’s hipsterparadijs, documenteert de esthetisch verantwoorde avonturen van Socality Barbie. De naam van de plastieken pop is een verwijzing naar de hashtag #socality, wat zoveel wil zeggen als ‘lokale communities die voor eeuwig globaal met elkaar verenigd zijn.’
‘Mensen nemen op dezelfde plaatsen foto’s en schrijven er dezelfde uitleg bij met dezelfde hashtags. De authenticiteit die ze nastreven is dus ver zoek,’ aldus de fotografe die achter het profiel zit. ‘Ik vond het een leuk idee om met behulp van een massaproduct, Barbie, mijn punt te maken.’ (LP)
Een foto die is geplaatst door Socality Barbie (@socalitybarbie) op
Klik hier om dit alsnog toe te laten
Klik hier om dit alsnog toe te laten
Een foto die is geplaatst door Socality Barbie (@socalitybarbie) op
Klik hier om dit alsnog toe te laten
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier