GAP, Stella McCartney, Amazon en L’Oréal willen loonkloof dichten

© iStock

GAP, Stella McCartney, Amazon en L’Oréal zijn maar enkele namen van bedrijven die besloten actie te ondernemen tegen de loonkloof. Dat zeiden ze gisteren na een bijeenkomst in het Witte Huis.

De eerste United State of Women-top die ooit gehouden werd in het Witte Huis in de Verenigde Staten was meteen een succes: maar liefst 32 grote bedrijven beloofden concreet actie te ondernemen tegen de loonkloof en het lage aantal vrouwen in hun top.

“Geen prestatie”

GAP beargumenteert de beslissing: “Als we onze werknemers eerlijk betalen en hen behandelen met respect, worden ze geïnspireerd om hun beste zelf te zijn, wat uiteindelijk betere producten en service naar onze klanten toe oplevert. En als ons bedrijf groeit, zal onze stem en vraag naar gelijkheid steeds luider worden in de hele wereld. We geloven niet dat een gelijk loon een prestatie is, het is de manier waarop de wereld zou moeten werken.”

Ook gastheer Barack Obama beklom het podium: “Ons beleid op het werk ziet er nog altijd uit alsof het rechtstreeks uit Mad Men komt. We hebben nood aan een gelijk loon voor gelijk werk.” (EK)

Bron: Vogue

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content