Een Mickey voor het goede doel

Twaalf bekende mensen creëerden met verf en kwast hun eigen Mickey voor het goede doel.

Twaalf bekende mensen creëerden met verf en kwast hun eigen Mickey voor het goede doel. De verschillende lookalikes van ’s werelds bekendste muis zullen de komende weken geveild worden ten voordele van Right to Play, een organisatie die zich inzet voor het ‘recht op spelen’ van kinderen.

Eind november bracht gameproducent Nimco Bandai Epic Mickey op de markt, een videospel waarin verf en Mickey Mouse de hoofdrol spelen. Naar aanleiding van het eerste virtuele spel rond de beroemde muis, kregen twaalf bekende mensen, onder wie Lindsey Pfaff, Axel Daeseleire, Evy Gruyaert, Jan Verheyen, Siska Schoeters en Kat Deluna, verf en penseel in de hand met de vraag een persoonlijk Mickey-kunstwerk te creëren.

Het resultaat van deze opdracht zijn 12 kleurrijke en originele Mickey-poppetjes die vanaf vrijdag 10 december 17.00 uur tot en met maandag 20 december 17.00 uur op eBay per opbod verkocht zullen worden onder de naam ‘Mickey Mouse Charity’. De opbrengst van de veiling gaat integraal naar Right to Play, een organisatie die zich inzet voor het recht van ieder kind om te spelen.

Right to Play werd in 2000 opgericht door Johann Olav Koss, viervoudig Olympisch kampioen snelschaatsen, en organiseert sindsdien wereldwijd op regelmatige basis activiteiten en evenementen voor kinderen rond sport en spel. Met deze ludieke actie van Nimco Bandai en Right to Play kan de ster van Disney nu dus ook een duit in het zakje doen ten voordele van zijn grootste kleine fans.

Hanne Vlogaert

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content