Deze reclame voor maandverband toont dat vrouwen niet bang zijn van echt bloed

© Bodyform

Het Britse merk Bodyform maakt komaf met cliché reclames voor maandverband. In plaats van blauw water stroomt het bloed bij hen rijkelijk.

Reclamecampagnes voor maandverband zijn vaak behoorlijk cliché. Er bestaan verschillende varianten van, maar ze komen allemaal op hetzelfde neer: de vrouwen in kwestie krijgen te kampen met een mysterieuze substantie, meestal blauw, die hen krampen bezorgt.

Ook zijn er heel wat reclamefilmpjes met vrouwen die huppelen, gehuld in witte rokjes. Niet dat je niet mag huppelen tijdens je menstruatieperiode, maar vrouwen doen heel wat andere activiteiten dan dat. Het leven gaat immers gewoon door, heel de menstruatiecyclus lang, en er zijn talloze vrouwen die liever skaten of voetballen dan shoppen. Daar speelt Bodyform op in met hun nieuwste campagne. Niet alleen gooien ze de vreemde blauwe substantie overboord, ze tonen ook dat vrouwen niet bang zijn van een streepje bloed.

Bloed houdt ons niet tegen

We zien vrouwen die het beste van zichzelf geven in fysieke activiteiten en – u raadde het al – bloed vergieten en verliezen. ‘No blood should hold us back’, is de tagline van de campagne. Waar dat bloed ook vandaan mag komen, vrouwen laten zich er niet door tegenhouden.

De video werd gemaakt door AMV BBDO, het Londense agentschap, voor de Red.Fit campagne van Bodyform.

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

Daarnaast verspreidt Bodyform ook informatieve video’s over de verschillende stadia van de menstruatiecyclus.

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

De laatste jaren zijn er gelukkig nog marketeers die gebruik maken van reclame voor vrouwen om krachtige, empowerende boodschappen de wereld in te sturen. Zoals deze #LikeAGirl reeks van Always.

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

(LP)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content