Generatie mix: binnenkijken bij decorateur Christophe Remy

27/06/17 om 14:46 - Bijgewerkt op 29/06/17 om 16:07
Uit Knack Weekend van 28/06/17

Hij droomde van een carrière als muzikant, studeerde film en werd decorateur: de Brusselaar Christophe Remy is een multitalent. In zijn eclectische appartement mixt hij moeiteloos alle stijlen van de afgelopen eeuw: van art deco en mid-century vintage tot de glamoureuze seventies.

Christophe Remy is het toonbeeld van de creatieve multitaskende millennial. Behalve interieurdecorateur is hij ook grafisch ontwerper en creatief strateeg. Toen hij vier jaar geleden zijn eerste winkel ontwierp, scoorde hij meteen een Commerce Design Award. Dat was de flagship boetiek van Delbôve: een oud Brussels beautymerk dat nieuw leven werd ingeblazen. Naast de shop nam Christophe Remy ook de branding en de verpakking voor zijn rekening. Recent deed hij dezelfde oefening met Mer du Nord, het ter ziele gegane Belgische modemerk dat een paar Fransen opnieuw op de kaart zetten. Remy tekende het nieuwe logo en tekende mee aan de winkels. De eerste, in Brugge, ging vorige maand open. Verder zitten in Remy's klantenbestand nog luxelingerieontwerpster Carine Gilson, juwelenshop Axl en het tandpastamerk Leb...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Knack-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Knack

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners