Marcel Wanders stopt Senseo in nieuw kleedje

De designer ontwerpt een gelimiteerde Kerst uitvoering.

Bij Senseo ligt er dit jaar een pakje in designeroutfit onder de kerstboom. Voor de eindejaarsfeesten brengt de Nederlandse koffiegigant namelijk een gelimiteerde uitvoering van hun alom bekende koffiezet uit, ontworpen door designer Marcel Wanders.
Bij Senseo zijn ze met deze samenwerking niet aan hun proefstuk toe. Het design van het koffiezetapparaat werd al eerder met succes onder handen genomen door ontwerper Tord Boontje.

Ook voor Marcel Wanders is het niet de eerste keer dat hij samen werkt met een ander merk. Zo heeft hij ook al voor Puma, Swarovski en vliegmaatschappij KLM ontworpen. Naar eigen zeggen was de samenwerking met Senseo een totaal nieuwe uitdaging, om een doordeweeks huishoudapparaat een creatieve noot mee te geven en in een nieuw kleedje te stoppen. Wanders is al meermaals in de prijzen gevallen, zo werd hij in 2006 nog geëerd als ‘Designer of the Year’ door de Elle Decoration International Design Awards.

De SENSEO® Limited Edition by Marcel Wanders is voor €119 verkrijgbaar in het rood of grijs, nog tot eind december.

Hanne Vandevoorde

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content