G-Star wint eerste prijs voor product design uitgereikt door Cannes Lions

Het Cannes Lions Festival is het grootste reclamefestival ter wereld. Tijdens de editie van dit jaar werd voor het eerst een Grand Prix voor product design uitgereikt. G-Star ging aan de haal met deze prijs dankzij hun ecologische denimlijn RAW for the Oceans die jeansstof maakt met gerecycleerd plastiek uit de zee.

Het Cannes Lions Festival is het grootste reclamefestival ter wereld. Tijdens de editie van dit jaar werd voor het eerst een Grand Prix voor product design uitgereikt. G-Star ging aan de haal met deze prijs dankzij hun ecologische denimlijn RAW for the Oceans die jeansstof maakt met gerecycleerd plastiek uit de zee.

Pharrell Williams is de curator van de milieubewuste denimlijn RAW for the Oceans die in de prijzen viel tijdens het Cannes Lions Festival. De collectie komt tot stand met gerecycleerd plastiek uit de oceanen.

Donghoon Chang, de voorzitter van de jury in Cannes, noemt de collectie de ‘heilige graal’. Op gebied van innovatie stak RAW for the Oceans er met kop en schouders bovenuit, licht Chang toe. De campagne, animatiefilm en visuele identiteit die G-Star creëerde om de ecologische collectie te promoten, werd ook geprezen door de jury.

Wie het verhaal van de collectie wil ontdekken, kan onderstaande video bekijken waarin de samenwerking tussen Pharrell Williams, Bionic Yarn, Parley for the Oceans, The Vortex Projext en G-Star wordt uitgelegd aan de hand van een animatiefilmpje. Het geheel wordt gepresenteerd op de tonen van ‘Happy’, de hit van Williams. (LP)

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content