De Sede krijgt eigentijdser imago

27/01/10 om 16:35 - Bijgewerkt om 16:35

Bron: Knack Weekend

De eerste afspraak met het 'nieuwe' de Sede: de meubelbeurs van Keulen.

De Sede krijgt eigentijdser imago

© de Sede

De eerste afspraak met het 'nieuwe' de Sede: de meubelbeurs van Keulen. De Sede, de Rolls-Royce van de lederen zitmeubels, maakt een scherpe bocht. Een nieuwe CEO, namelijk Alice Stümcke, en gastdesigners moeten het oerdegelijke merk een eigentijdser imago geven. Op de meubelbeurs van Keulen stelde de Sede het project van zijn eerste samenwerking met Philippe Bestenheider voor.

Die Zwitser presenteerde vorig jaar in Milaan de op honingraten geïnspireerde Lui 5- en Lui 6-stoelen voor Fratelli Boffi. En hij is ook de man die daar uitpakte met zijn opgemerkte Bintareeks voor Moroso: Afrikaans geïnspireerde stoelen overtrokken met felle Dutch Wax-stof. Voor de Sede houdt de veelgevraagde ontwerper zich wat in.

Veilige keuzeDe klassieke Zwitserse degelijkheid waar het ledermeubelmerk al sinds 1965 prat op gaat, mag hij niet in één keer van tafel vegen. Ook de zorg voor detail, handmatige afwerking en de beste materialen, waar de Sede voor bekend is, moesten voor Bestenheider topprioriteit blijven. Wij kregen alvast deze making-offoto's van de gloednieuwe DS-315-armstoel, waarvan de stoere, handgenaaide lederen naad meteen in het oog springt.

Voorts lanceert de Sede op de meubelbeurs een nieuw bedrijfsmagazine én enkele heruitgaven van klassieke Robert Haussmann-ontwerpen, in de stijl van Mies van der Rohe. Een veilige keuze in deze crisistijden. Het siert de Sede dat het graag traditie en tijdloze klasse met innovatie en hedendaagse flair wil vermengen.

Thijs Demeulemeester/Elien Haentjens

Onze partners