Campagne ‘Stoel zoekt lief’ zet duurzaam houtgebruik in de kijker

BOS+ en Netwerk Bewust Verbruiken lanceren de campagne ‘Stoel Zoekt Lief’. Ze willen jongeren overtuigen dat een stoel meer is dan vier poten en een zitvlak en hen zelf laten kiezen voor duurzaam houtgebruik.

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

BOS+ en Netwerk Bewust Verbruiken lanceren de campagne ‘Stoel Zoekt Lief’. Ze willen jongeren overtuigen dat een stoel meer is dan vier poten en een zitvlak en hen zelf laten kiezen voor duurzaam houtgebruik.
De lentekolder is in het land. Maar de stoel uit het campagnefilmpje van BOS+ en Netwerk Bewust Verbruiken geraakt niet aan een lief. Nochtans is een stoel een object dat je kan koesteren.

Duurzaam houtgebruik.
De online actie ‘Stoel Zoekt Lief’ is het begin van een drie jaar durende campagne. Daarmee willen BOS+ en Netwerk bewust Verbruiken jongeren en jongvolwassenen zelf laten kiezen voor duurzaam houtgebruik. De campagne vertrekt vanuit de vraag: wie ben ik en wat is echte liefde.

In de campagne leer je de eenzame stoel kennen. Een deel van hem was ooit een boom in het regenwoud van Peru en een pootje maakte vroeger deel uit van een muurtafeltje in een oud herenhuis. Zijn zitoppervlak is dan weer gemaakt uit lokaal grenen. Ook krijgen jongvolwassenen tips en tricks over hoe je duurzaam hout herkent tijdens workshops en livingsessies. De stoel uit de campagne werd speciaal ontworpen voor dit doel en iedereen die een beetje handig is kan hem maken, pimpen en koesteren.

Bovendien willen de campagnemakers tonen dat duurzame consumptie bij ons een positieve invloed kan hebben op de druk op natuurlijke rijkdommen elders ter wereld.

Minitentoonstelling reist door Vlaanderen
Vijf jonge kunstenaars namen in het kader van de campagne ‘Stoel zoekt Lief’ elk een houten stoel onder handen en gaven hen leuke namen zoals Retro Ramona en Eerlijke Erica. Iedere stoel staat voor een aspect van duurzaamheid in de houtsector. Tot 17 april reizen de stoelen in een minitentoonstelling door Vlaanderen en Brussel.

Via een test kunnen bezoekers te weten komen welke stoel hun droompartner is. Zijn ze helemaal weg van Twijfelende Tine, of laat de mysterieuze Avontuurlijke Aaron hun hart sneller slaan? Na afloop van de tentoonstelling worden de stoelen verloot onder de deelnemers.

Praktisch Van 21 tot en met 27 maart houdt de minitentoonstelling halt in de Galerie van Design Vlaanderen in Brussel. Daar loopt tegelijkertijd de tentoonstelling ‘Hout. Het nieuwe goud’. Tot 17 april trekken de stoelen verder naar verschillende andere locaties.

21/3 – 27/3: Brussel, Design Vlaanderen Galerie. www.designvlaanderen.be
28/3 – 3/4: Gent, Hoofdbibliotheek, www.gent.be/bibliotheek
4/4 – 10/4: Gent, De Tuin van Kina, www.dewereldvankina.be
11/4 – 17/4: Kortrijk, deDingen, www.dedingen.be

www.stoelzoektlief.be www.facebook.com/stoelzoektlief www.twitter.com/stoeltzktlief #stoelzktlief



(LP)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content