Belgisch designplatform Mookum zet in op internationale markt

Het is niet altijd gemakkelijk voor jonge designers om hun ontwerpen aan de man te brengen. Daar heeft Mookum echter iets op gevonden: het Belgische designplatform gaat actief op zoek naar jong designtalent en produceert vervolgens hun ontwerpen. De webshop zet nu ook in op de internationale markt om zo het Belgisch talent wereldwijd een kans te geven op succes.

Het is niet altijd gemakkelijk voor jonge designers om hun ontwerpen aan de man te brengen. Daar heeft Mookum echter iets op gevonden: het Belgische designplatform gaat actief op zoek naar jong designtalent en produceert vervolgens hun ontwerpen. De webshop zet nu ook in op de internationale markt om zo het Belgisch talent wereldwijd een kans te geven op succes. Mookum werkt met experts die jong designtalent opsnorren om de beloftevolle ontwerpers een kans te geven hun producten op de markt te brengen. Met behulp van designwedstrijden en professionele scouts probeert het platform iedere week nieuw talent te ontdekken en te helpen bij de productie van hun ontwerpen.

Inspiratie uit China

Gert Gijbels, de oprichter van het Belgische initiatief, deed inspiratie op voor zijn webshop tijdens zijn verblijf in China. ‘Zonder hulp bij de productie en een slimme marketingstrategie maken de prachtige ontwerpen van jonge designers geen schijn van kans. Tijdens de zeven jaren dat ik woonde en werkte in China heb ik heel wat geleerd over design, productiemethodes en de marketing van design,’ vertelt Gijbels.

Internationale markt aanboren

Mookum werd opgestart in België, maar wil nu ook inzetten op de internationale markt. Hoe breder de markt, hoe beter voor de jonge designers. Op die manier krijgen ze er plots heel wat klanten bij, en kunnen de designers opgepikt worden door internationale designlabels. Een mooi initiatief dus dat Belgisch talent de kans geeft om de internationale designmarkt te veroveren. (LP)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content