Belgisch meubelmerk Journuit: 'We wilden betaalbare, maar kwalitatieve en mooie sofa's creëren'

14/10/16 om 10:21 - Bijgewerkt om 10:37

Het nieuwe Belgische meubelmerk Journuit werd opgericht vanuit het geloof dat je interieur een reflectie moet zijn van het leven dat je wil leiden, maar dat het niet simpel is om meubels die jou op het lijf geschreven zijn te vinden.

Een nieuwe zetel kopen is niet simpel, maar wel belangrijk. Het is vaak dé blikvanger in het interieur. Een sofa is liefst comfortabel, stijlvol, afgestemd op jouw smaak en niet te duur. De oprichters van Journuit, Stephanie Duval en Nele Pieters, geloofden dat het mogelijk was om zo'n sofa's te creëren en gingen aan de slag. Ze zochten en vonden de gulden middenweg tussen hoge kwaliteit en betaalbaarheid. Hoe ze de prijs drukken? Ze kiezen ervoor om geen dure flagship store te openen, geen dure reclamecampagnes te voeren, geen beroemde designers in te huren en mond-aan-mondreclame z'n werk te laten doen. De zetels worden volledig in België gemaakt, wat van Journuit een 100% Belgisch merk maakt.

Stephanie Duval en Nele Pieters zijn ook het brein achter interieurinspiratieplatform Roomin.be, waar twee keer per jaar interieurinspiratie offline wordt gepresenteerd. Na de eerste editie van het ervaringsappartement in Antwerpen is een stijlvol herenhuis in Gent aan de beurt. Hier kan je ook de Journuit-zetels testen, want voor je een grote aankoop doet, is het altijd aangenaam om die aankoop van naderbij te inspecteren. Ook bij de lunchbar Cantine in Vilvoorde en binnenkort co-working concept Fosbury & Sons kan je de zetels gaan bewonderen, alvorens over te gaan tot een eventuele aankoop.

Surf naar Journuit.be om alle mogelijkheden te bekijken en een sofa te bestellen. In het 'atelier' stel je zelf je droomsofa samen door de verschillende selectie stoffen of leders te combineren met jouw favoriete pootjes en details.

Prijzen: vanaf 1090 euro voor een 2-zit.

Onze partners