Rihanna start eigen beauty agency op in Los Angeles

12/11/15 om 17:44 - Bijgewerkt om 17:44

Dat zangeres Rihanna een natuurlijke schoonheid is, zal wellicht niemand ontkennen. Toch is zij eén van de celebs die een eigen stijl niet in de weg laat staan van wat experiment: de popster heeft al tal van kapsels, haarkleuren en liptinten uitgetest tijdens haar carrière. Die kennis wil ze nu met de wereld delen, want de popster opende net haar eigen beauty agency.

Rihanna start eigen beauty agency op in Los Angeles

© Getty Images

Het is even stil geweest rond de diva uit Barbados, maar schijn bedriegt. Tijdens haar 'pauze' was ze niet alleen druk bezig met het perfectioneren van haar nieuwe album Anti, maar heeft ze nu ook een beauty agency uit de grond gestampt in Los Angeles: 'Fr8me'. Dat deed ze samen met haar managementpartner Benoit Demouy, die reeds de nodige kennis van zaken heeft in de make-up industrie.

Wat houdt dat nu precies in, zo'n beauty agency in Los Angeles? Eigenlijk is het eenvoudig: beauty agencies zorgen ervoor dat celebrities geboekt kunnen worden voor reclamespotjes, modemagazine shoots, of uitgenodigd worden op de rode loper. 'En daar spelen kapsels, make-up en styling een cruciale rol in', vertelt Rihanna aan The Hollywood Reporter. 'Ik ben zelf veel met make-up bezig, dus het beauty agency was daar een logisch gevolg van.'

Rihanna vertelt verder ook dat ze trots is op de make-up artists die mee op de boot gesprongen zijn van haar project, maar dat ze haar ogen open houdt voor meer: 'We hebben zoveel geluk met al die talentvolle make-up en stylingartiesten in ons team bij Fr8me. Maar ik heb ook een zwak voor jong aanstormend talent.'

Vaste werknemers zijn alvast de visagiste van Rihanna zelf (Mylah Morales), de stylist van Amerikaanse actrice Taraji P. Henson (Jason Bolden) en hairstylistes Patricia Morales (Evan Rachel Wood, Fergie en Marcia Hamilton) en Marcia Hamilton (verantwoordelijk voor de familie (Will) Smith).

Wat precies willen Rihanna en Demouy bereiken met 'Fr8me'? 'We willen een betere reputatie. De mode- en schoonheidsindustrie is zo hard veranderd: klanten willen geen schoonheidsartiesten meer betalen en halen hun voorbeelden op instagram of andere sociale media. Daar maken we ons best zorgen om.' Vertrouwde Demouy toe aan The Hollywood Reporter. (EVH)

Onze partners