Hotels in Koh Samui waarschuwen voor giftige kubuskwallen na dood toeriste

08/10/15 om 09:16 - Bijgewerkt om 09:16

Hotels op het Thaise vakantie-eiland Koh Samui waarschuwen gasten voor de kubuskwal nadat eerder een 20-jarige Duitse toeriste was gestorven na contact met de extreem giftige kwal.

Hotels in Koh Samui waarschuwen voor giftige kubuskwallen na dood toeriste

© iStockphoto

Verschillende etablissementen namen ook al maatregelen. Zo plaatste al zeker één hotel aan het populaire strand van Lamai een net rond zijn privé-strand om de kwallen buiten te houden.

In andere hotels worden de klanten mondeling door de hotelmedewerkers geïnformeerd over de aanwezigheid van de kubuskwallen. Op de stranden zelf zijn EHBO-posten ingericht met azijn, want azijn verlicht de pijn die door het gif wordt veroorzaakt.

Een jonge Duitse vrouw uit Göttingen overleed onlangs nadat zij in het water voor het strand van Lamai in aanraking kwam met de tot drie meter lange tentakels van een kubuskwal. Het gif van de kwal veroorzaakt ademnood en heeft een verlammend effect. Een vriendin van het slachtoffer raakte lichtgewond. (Belga)

Lees meer over:

Onze partners