Vrouwen denken vaker aan mode dan mannen aan seks

11/06/12 om 11:25 - Bijgewerkt om 11:25

Bron: Knack Weekend

Dat blijkt uit een studie van webshop very.co.uk, al kunnen we de resultaten waarschijnlijk evengoed doortrekken naar België.

Vrouwen denken vaker aan mode dan mannen aan seks

© thinkstock

Hoeveel keer per dag laat u uw gedachten afdwalen naar mode? Volgens een online studie denkt de gemiddelde Britse vrouw zo'n 91 keer per dag aan mode, dat is bijna vijf keer meer dan mannen aan seks denken.

Online retailer very.co.uk heeft een onderzoek gevoerd om te zien hoe vaak de Britse vrouw aan mode denkt. Volgens die studie zouden de vrouwen een uur en 19 minuten per dag aan iets modegerelateerd denken, dat is elke 11 minuten en 23 seconden! Dat lijkt ontzettend veel, maar na een korte test zal u merken dat ook uw gedachten vaak bij mode blijven hangen. Die nieuwe wintercollectie waar u met dit gure weer naar verlangt. Het reisje en bijhorende shoppingspree in Londen waar u naar uitkijkt. Die verduivelde webshop waar u tijdens dode minuten even naartoe surft. Dat paar schoenen dat u niet had mogen laten staan; straks zijn ze er vast niet meer in uw maat! De vrouw tegenover u op de trein die, eigenlijk best wel, een tof geel jasje aanheeft (géél, u had het nooit van uzelf gedacht).

Bovendien blijkt nu ook dat vrouwen meer met mode bezigzijn dan mannen met seks; een recente studie van de Universiteit van Ohio heeft namelijk uitgewezen dat mannen niet om de zeven seconden, maar slechts om het anderhalf uur aan seksuele handelingen of naakte vrouwen denken. Aangezien zij slechts 19 keer per dag met hun obsessie bezigzijn en de onze ons dus bijna vijf keer meer bezighoudt, mogen we gerust stellen dat schoenen kopen prioritair is aan enig schuldgevoel dat u tegenover uw zogenaamd verwaarloosde man herbergt. Onomwonden; u moet hem of zijn excuses dus echt niet meer serieus nemen.

We wisten trouwens al langer dat vrouwen multitaskers zijn, maar uit het onderzoek van Very.co.uk blijkt dat maar liefst 11% van de ondervraagde Britse vrouwen -laat ons even generaliseren- meer aan mode denkt dan aan familie, vrienden of zelfs werk. Het is verbazingwekkend dat we eigenlijk nog tijd overhouden voor studeren, het onderhouden van een huishouden of schitteren in een topjob. (KS)

Onze partners