Twitteraar achter @ChoupettesDiary bekend

© twitter

Eindelijk bekend: de persoon achter de valse twitteraccount van Choupette Lagerfeld, de kat van Karl Lagerfeld.

Dat Choupette Lagerfeld haar eigen poezelige pootjes niet zou vuil maken aan het toetsenbord, had elke fervente volger van ’s werelds meest verwende kat wel kunnen voorspellen. De sneeuwwitte viervoeter met hemelsblauwe ogen, die dag en nacht vertroeteld wordt door haar twee dienstmeisjes, hield sinds haar toetreden tot de Maison van de Kaiser een eigen twitter-dagboek bij onder de naam @ChoupettesDiary.

Nu komt de aap (of de kat?) eindelijk uit de mouw: het brein dat achter de eigenzinnige tweets van de snoezige kattin schuilde, heeft zich bekend gemaakt. Geen marketingspecialist van het modehuis of Herr Karl himself, maar de sociale media expert van The Daily Front Row Ashley Tschudin slaagde erin een icoon te creëren van de verwende haarbal.

Na zes maanden kattige tweets is de meeste poespas rond la petite Lagerfeld gestild en koos Tschudin ervoor haar identiteit te onthullen in een interview met fashionista.com. Zelf had ze de populariteit van de twitterende kat – die nu al meer dan 24000 volgers heeft – nooit kunnen voorspellen. Tschudin vertelt dat ze zich in een moment van creatieve ingeving (of was het verveling?) geroepen voelde een stem te geven aan Choupette nadat bekend werd dat twee dienstmeisjes dag en nacht de kat op haar miauwende wenken zouden bedienen.

Het Chanel team liet de twitteraar begaan en ging mee op in het verhaal dat rond het eigenwijze troeteldier gecreëerd werd. Tschudin – die toegeeft zelf een Chihuahua te hebben (“Sorry, Dahhhling”) – heeft aan de Siamese kat haar job als Social Media Director bij The Daily Front Row te danken. (LM)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content