Stad Antwerpen en Martine Tanghe zijn Pink Brand en Pink Personality Of The Year

30/05/13 om 19:44 - Bijgewerkt om 19:44

Bron: Knack Weekend

Brandhome, ZiZo en INCH organiseerden voor de tweede maal de verkiezing van Pink Brand Of The Year; het meest favoriete merk van de holebi-community. Stad Antwerpen en Martine Tanghe gingen met de hoofdprijzen aan de haal.

Stad Antwerpen en Martine Tanghe zijn Pink Brand en Pink Personality Of The Year

© thinkstock

Communicatiebureau Brandhome en magazines ZiZo en INCH gingen op zoek naar de populairste merken van de holebigemeenschap. Via een online stemming werden de winnaars binnen de veertien categorieën bepaald.

De winnaars per categorie zijn geworden:

KBC (Banken)

Zoo van Antwerpen (Attractieparken)

Lampiris (Energieleveranciers)

Ryanair (Luchtvaartmaatschappijen)

Hooverphonic (Belgische muziekbands)

Studio Brussel (Radiozenders)

Canvas (Televisiezenders)

De Standaard (Kranten)

Duvel (Speciaal bieren)

Antwerpen (Steden)

Cuberdons (Streekproducten)

Martine Tanghe (Vrouwelijke tv-persoonlijkheid)

Matthias Schoenaerts (Mannelijke tv-persoonlijkheid)

Maggie De Block (Politici)

Uit deze selectie van merken koos de holebi-community finaal de Stad Antwerpen als Pink Brand Of The Year en Martine Tanghe als Pink Personality Of The Year.

Nicoline Spruijt van Brandhome: "Na het grote succes van de editie in 2009, organiseerden we dit jaar voor de tweede keer de PINK BRAND OF THE YEAR Awards, in samenwerking met ZiZo en INCH. De uitkomst leverde opnieuw verrassende resultaten op. Zo zien we dat de holebi-community een uitgesproken voorkeur heeft, die niet noodzakelijk strookt met de stereotypen die over deze groep heersen. Met dit initiatief trachten we de Belgische marketeers kennis te laten maken met en hun aandacht te vestigen op het holebi-segment. Holebi's zijn vaak early adopters en hebben zo een grote invloed op de ontwikkeling van een merk."

Onze partners