‘So Pink’ actie van Hunkemöller brengt meer dan 33.000 euro op

De ‘So Pink’ actie van Hunkemöller heeft 33.000 euro opgebracht voor borstkankeronderzoek. Het lingeriemerk verkocht een speciale ‘So Pink’ collectie en veilde een outfit van Nederlands model Sylvie van de Vaart.

Lingeriemerk Hunkemöller verzamelde meer dan 33.000 euro met zijn ‘So Pink’ actie in oktober 2012. In de maand oktober, traditioneel de borstkankermaand, konden mensen de actie steunen door stuks te kopen van de ‘So Pink’ collectie. De 5 setjes van de collectie hadden allen een touch of pink, de kleur van het borstkankerpreventielogo. Bij elk verkocht stuk ging er twee euro naar organisaties die zich inzetten voor onderzoek en preventie van borstkanker. Naast het steunen van wetenschappelijk onderzoek, was deze actie ook bedoeld om vrouwen te inspireren en hun zelfvertrouwen een boost te geven in hun strijd tegen borstkanker.
Daarnaast organiseerde Hunkemöller een veiling op de Duitse eBay, waar mensen konden bieden op de outfit die Sylvie van de Vaart, het vaste gezicht van het label, tijdens de modeweek in Berlijn droeg. Dit leverde een bedrag van 875 euro op. De ‘So Pink’ actie heeft in totaal 33,282 euro opgebracht en het bedrag werd verdeeld over verschillende organisaties in Europa. Zo kreeg de Belgische organisatie Stichting tegen Kanker 8.000 euro. (YM)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content