Ralph Lauren schenkt winst van social media campagne aan onderzoek naar borstkanker

© Reuters

Het nieuwste Pink Pony Fund initiatief van Ralph Lauren gaat de moderne toer op. De ontwerper doneert 10 dollar per persoonlijk verhaal over de strijd tegen borstkanker dat gedeeld wordt met de hashtag #PinkPonyPromise.

Het nieuwste Pink Pony Fund initiatief van Ralph Lauren gaat de moderne toer op. De ontwerper doneert 10 dollar per persoonlijk verhaal over de strijd tegen borstkanker dat gedeeld wordt met de hashtag #PinkPonyPromise.

Iedereen die via zijn of haar sociale media een verhaal over aanmoediging en zorg voor vrouwen die aan borstkanker lijden of over preventie van de ziekte deelt, wordt gesteund door Ralph Lauren met een donatie aan zijn Center for Cancer Care and Prevention en het Memorial Sloan Kettering Cancer Center. Per post wordt er tien dollar geschonken. Zo hoopt de ontwerper een virale campagne te creƫren, waardoor hij meer dan een miljoen dollar in het laatje kan brengen voor het goede doel.

Hoe gaat het in zijn werk?

Het verhaal dient op een papier te worden geschreven en via een foto gedeeld te worden met de hashtag #PinkPonyPromise. Het modehuis moedigt de rest van de fashion scene aan om de boodschap te verspreiden. Voor iedere vriend (maximum 5) die wordt getagd in de foto, zal Ralph Lauren een dollar extra doneren.

Het initiatief werd geĆÆnspireerd door de zomertrend van de ALS Ice Bucket Challenge en de eigen sociale media-aanpak van Ralph Lauren tijdens fashion week. Surf voor meer informatie naarglobal.ralphlauren.com. (LP)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content