Progressief homoblad geprint met hiv-positief bloed

© Vangardist

De Oostenrijkse publicatie Vangardist, gericht op homoseksuele mannen, heeft een wel heel bijzondere editie uitgebracht. De drukinkt voor de publicatie werd namelijk gemixt met hiv-positief bloed.

Reclamebureau Saatchi & Saatchi zit niet om een stunt verlegen en ook dit keer zal er weer heel wat, uh, inkt vloeien over hun campagne die het Oostenrijkse magazine Vangardist helpt om het stigma rond hiv en aids op te liften. Op hun website staat te lezen dat ze het een merkwaardige mix vinden, dat mensen nog steeds nonchalant omspringen met veilig vrijen, maar wel als de dood zijn om in de buurt van een hiv-positief persoon te vertoeven. Die mix tussen angst en achteloosheid maakt een dodelijke cocktail die Vangardist met behulp van Saatchi & Saatchi de wereld uit wil hebben.

Het reclamebureau bedacht dat het “wel een statement zou zijn” als het magazine geprint zou worden met hiv-positief bloed. Nuja, een mix van hiv-positief bloed en drukinkt welteverstaan. Het resultaat? 3000 unieke exemplaren van Vangardist die overigens volledig veilig zijn, zélfs voor papercuts. De campagne wordt begeleid door de hashtag #HIVHEROES en heeft een eigen Facebookpagina.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content