Onsmakelijke campagne waarschuwt voor diabetes

29/03/16 om 17:50 - Bijgewerkt op 30/03/16 om 08:06

Onze overheid wijst ons ook op de gevaren van suikerinname, maar gaat daarin nog niet zo ver als Thailand. Daar siert een wel heel onsmakelijke campagne het straatbeeld.

Onsmakelijke campagne waarschuwt voor diabetes

© Diabetes Association of Thailand

Om de gevaren van suiker - en met name diabetes van het type 2 - in de verf te zetten wou de Diabetes Association of Thailand een campagne die mensen zou bijblijven. Ze deed hiervoor beroep op de Thaise ontwerper Nattakong Jaengsem die ervoor moest zorgen dat de Thaise bevolking in het vervolg twee keer zou nadenken voor ze hun tanden in een brownie zetten. Jaengsem is, naar onze bescheiden mening, in zijn opdracht geslaagd.

De Diabetes Association wil mensen waarschuwen voor diabetes type 2, een vorm van diabetes die onder meer veroorzaakt wordt door een ongezond dieet. Eén van de bijwerkingen van diabetes type 2 is een trage wondheling, waardoor de kans op infecties en zelfs amputaties groot wordt. Het is duidelijk waar Jaengsem de inspiratie vandaan haalde voor de campagne, toepasselijk getiteld Sweet Kills.

Onsmakelijke campagne waarschuwt voor diabetes

© Diabetes Association of Thailand

Onze partners