Meisje met downsyndroom wordt fotomodel

© DR

Het Spaanse badpakkenmerk Dolores Cortés heeft een wel heel bijzonder nieuw gezicht voor hun nieuwste DC Kids campagne die in 2013 gelanceerd zal worden. Hun tien maand oude model, Valentina Guerrero, heeft namelijk downsyndroom.

Het Spaanse badpakkenmerk Dolores Cortés heeft een wel heel bijzonder nieuw gezicht voor hun nieuwste DC Kids campagne die in 2013 gelanceerd zal worden. Hun tien maand oude model, Valentina Guerrero, heeft namelijk downsyndroom.

Het lijkt wel alsof de modewereld zich minder bezighoudt met uiterlijke veranderingen en nu vooral haar ziel een make-over wil geven. Na de verschillende anti-photoshopcampagnes, de plus-sizemodellen en het Vogue charter wil nu ook badpakkenmerk Dolores Cortés het schoonheidsideaal democratiseren door een meisje met downsyndroom als gezicht voor hun nieuwste campagne te nemen.

Hoewel Valentina Guerrero een mooi en guitig snoetje heeft veroorzaakt haar modellencarrière toch een kleine zeebeving in de wateren van de high fashion; gehandicapte modellen komen immers niet zo heel erg vaak voor. Daarom wil het badpakkenmerk net een lans breken voor de “iedereen is mooi” slogan.

“Mensen met Downsyndroom zijn net zo mooi als anderen, en ze verdienen dezelfde kansen”, vertelde Dolores Cortés aan Adweek. “Ik ben bijzonder opgetogen dat Valentina ons model is”. Het merk zal bovendien 10 procent van de winst van Dolores Cortés Kids USA aan de Down Syndrome Association of Miami schenken. Een lovenswaardig initiatief.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content