In beeld: de Tommy Hilfiger Promise Collection

“We hebben polo’s en andere herkenbare preppy looks een Afrikaanse vertaling gegeven”, zegt Hilfiger over het opzet. Inspiratie voor de ontwerpen putte hij uit het bezoek dat hij in april 2010 bracht aan Oeganda.

“Ik werkte onder meer met de lokale kleuren die ik ontdekte tijdens mijn verblijf: de blauw-, groen-, geel- en roodtinten van de lokale klederdracht, maar ook de kleuren van de landschappen. De lichte en ademende stoffen van de collectie zijn perfect voor de zomer en leunen aan bij het warme Afrikaanse klimaat”, stelt Hilfiger.

Zelf naar Oeganda? “De opbrengst van de minicollectie gaat volledig naar het Millenium Villages Project”, benadrukt Hilfiger. Transparantie over de besteding van de middelen en een online tracksysteem zijn daarbij essentieel om de consument over de streep te trekken, weet de ontwerper. “Onze klanten kunnen online nagaan hoe hun aankopen concreet een inwoner of een dorp van Ruhiira helpen.”

I Promise, de digitale campagne die de tijdelijke collectie begeleidt, gaat zelfs nog een stap verder: een virale wedstrijd zal later dit jaar enkele klanten selecteren die het Oegandese gebied zelf kunnen bezoeken.

Met wat geluk brengt u straks dus in uw eigen woorden verslag uit van de vooruitgang die de Millenium Promise ter plaatse boekt. (WD/KS/EH)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content