Gucci wil eigen servies uitbrengen

© Thinkstock

Italiaans modelabel Gucci heeft zijn zinnen gezet op Richard Ginori, een historisch porseleinmerk dat in januari failliet werd verklaard, zo meldt WWD. Gucci is bereid heel wat geld neer te tellen voor het bedrijf en is van plan een eigen servieslijn te lanceren.

Richard Ginori werd opgericht in 1735 en is gespecialiseerd in handgemaakt en -beschilderd porseleinen serviesgoed. Het bedrijf, dat gevestigd is in Sesto Fiorentino, werd in januari failliet verklaard maar ziet nu een reddende engel in modelabel Gucci, dat naar verluidt 13 miljoen euro wil investeren.

In een persbericht schrijft Gucci’s raad van bestuur dat het merk van plan is een eigen luxeservies te lanceren met behulp van de Richard Ginori know-how. Tegelijkertijd wil Gucci het bedrijf terug op de kaart zetten en het kwaliteitsmerk beschermen en verzekeren van een toekomst.

Gucci’s bod op dit authentieke Florentijnse merk ligt helemaal in de lijn van hun doel om het Made in Italy-label te beschermen. Bovendien heeft het Gucci een speciale band met de keramist; in de jaren zeventig werkten de twee bedrijven nog samen aan enkele porseleinen items die momenteel te bezichtigen zijn in een museum in Firenze. (KS)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content