Gucci haalt 4,4 miljoen dollar op voor vrouwenrechten

26/11/13 om 09:08 - Bijgewerkt om 09:08

Bron: Knack Weekend

Met hun Chime for Change campagne haalde het Italiaanse modehuis Gucci al 4.4 miljoen dollar op. Met dit geld steunen ze naar eigen zeggen 260 liefdadigheidsinstellingen in 81 landen die zich inzetten voor vrouwenrechten.

Gucci haalt 4,4 miljoen dollar op voor vrouwenrechten

© Facebook

Met hun Chime for Change campagne haalde het Italiaanse modehuis Gucci al 4.4 miljoen dollar op. Met dit geld steunen ze naar eigen zeggen 260 liefdadigheidsinstellingen in 81 landen die zich inzetten voor vrouwenrechten.

Gucci heeft de inkomsten van hun initiatieven verbonden aan Chime for Change opgeteld en laat weten dat ze tot nu toe 4,4 miljoen dollar hebben opgehaald. De hoofdact van de campagne was het concert Sound of Change dat ze in juni op poten zetten in Londen en waar sterren zoals Beyoncé, Ellie Goulding en Rita Ora het beste van zichzelf gaven.

'Het was belangrijk voor ons om de verhalen van verandering te delen met iedereen die deel heeft uitgemaakt van de campagne,' vertelde de creatieve directeur van Gucci, Frida Giannini. 'Het is een inspirerend moment om de resultaten van onze collectieve inspanning te horen en te zien,' vulde ze aan.

Giannini steunde persoonlijk een UNICEF project dat ervoor zorgde dat 12,915 kinderen vaccinaties kregen tegen tetanus. Ook sterren zoals Beyoncé, Halle Berry, Salma Hayek, Jennifer Lopz, John Legend, Madonna en Julia Roberts steunden projecten van liefdadigheidsinstellingen met het geld dat werd ingezameld door Chime for Change.

Gucci liet weten dat het geld dat werd opgehaald door hun campagne 75 slachtoffers van gedwongen prostitutie, 30 vrouwelijke slachtoffers van huiselijk geweld en een heel aantal mishandelde vrouwen in Bulgarije heeft geholpen. Ook kregen heel wat vrouwen wereldwijd trainingen, opleidingen en workshops om zichzelf te leren verdedigen en te leren lezen. 5000 patiënten in Afghanistan en 655 arme kinderen in Brazilië werden geholpen. Ook ging een deel van het geld naar waterputten in Ethiopië en scholingen over HIV en zwangerschappen in Peru.

Het Italiaanse modehuis liet ook weten dat ze samen met Twitter #CHIMEHACK organiseren. Deze wedstrijd roept ingenieurs op om apps te ontwikkelen die meisjes en vrouwen kunnen helpen. De competitie neemt plaats van 5 tot 7 december in San Francisco. (LP)

Lees meer over:

Onze partners