Geef je kind een compleet unieke naam, al kost dat wel 28.000 euro

Schattige baby © Istock

Bij elke celebbaby is het uitkijken hoe hard de ouders zich in bochten hebben gewrongen om toch maar een originele babynaam uit hun hoed te toveren. Het Zwitserse bedrijf Erfolgswelle verlost hen uit hun lijden met hun allernieuwste service.

Houdt u niet van namen als Heavenly-Joy, Johannadestiny of Fritzgerald (ze werden de voorbije jaren echt aan kinderen gegeven), maar wilt u toch origineel uit de hoek komen? Contacteer dan zeker de mensen van Erfolgswelle. Al moet je er wel wat geld voor veil hebben om jouw toekomstige kleintje een compleet originele naam te bezorgen.

Voor een goede 28.000 euro gaat het team op zoek naar een naam die nergens ter wereld te horen is. Een gezelschap van 13 copywriters laat hun inspiratie en creatieve ideeën de vrije loop en bedenken een lijstje van zo’n 15 namen.

‘We maken kennis met de familie om hun culturele achtergrond te begrijpen en schotelen hen een lijstje van namen voor om na te gaan hoe ze zich erbij voelen’, vertelt CEO Marc Hauser aan de Mail Online. Na deze ontmoeting komen de copywriters met een nieuw lijstje van namen.

Geen gênante situaties

De 15 uitverkoren namen worden door vier historici gecheckt om zich ervan te verzekeren dat er geen negatieve connotatie rond de naam hangt en dat hij nooit eerder in de geschiedenis werd gebruikt.

Vervolgens gaan vertalers aan het werk met de naam, zodat pijnlijke situaties vermeden worden waarbij de naam in één van de belangrijkste wereldtalen een gênante betekenis heeft. Tot slot onderzoeken twee advocaten of de naam gekoppeld is aan een geregistreerd bedrijf of een product, zodat ook dit geen obstakel vormt in de toekomst.

En aangezien 28.000 euro toch een indrukwekkend bedrag is, doet het bedrijf er nog een schepje bovenop. Er wordt een testgroep samengesteld van enkele honderden mensen om de naam aan de ‘publieke opinie’ te onderwerpen. Wie wat origineler uit de hoek wil komen dan met Louise, Emma, Anna, Lucas, Louis of Leon weet dus wat te doen. (AB)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content