Franse webshop laat u de prijs bepalen

De Franse webshop Brandalley verkoopt tienduizend producten aan de basisprijs van 1 euro, wie wil mag meer bieden.

De prijs van kledingstukken komt niet altijd overeen met de waarde die u eraan toekent. U kunt de ene dag een uniek jurkje op de kop tikken voor geen geld om enkele dagen later belachelijk veel te betalen voor een ‘simpel’ T-shirtje. De Franse onlineboetiek Brandalley laat u vijf dagen lang zelf de prijs bepalen.

Tijdens deze anti-recessie actie worden tienduizend stukken kledij, schoenen, handtassen en andere accessoires te koop aangeboden aan een basisprijs van één euro. Klanten mogen meer bieden, maar iedere koper kan maximum twee stukken bestellen. De Franse site wil zo de economische crisis bestrijden.

Het idee haalden de initiatiefnemers bij verscheidene restaurants in Londen en Sydney. Zij probeerden de lage opkomst in hun restaurants te verhelpen en lieten de klanten zelf beslissen hoeveel hun etentje waard was. De restauranthouders hopen dat tevreden klanten zullen terugkomen als de ‘normale’ prijzen terug van kracht zijn.

Omdat internetaankopen onpersoonlijker zijn dan op restaurant, neemt de Franse webshop een groter risico, vertelt Sven Lung, CEO van Bradalley, aan het Britse persagentschap Reuters. “Het is makkelijker om anoniem van achter uw computerscherm maar één euro te betalen dan op restaurant”. De CEO hoopt de eventuele verliezen goed te maken met de -via de actie- nieuw aangeworven klanten.

De website verzendt ook naar BelgiÔ, dus rep u naar de site! De actie loopt van 6 tot en met 10 mei.

Ruth Vanden Berghe

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content