Een juweel van een postzegel

Italiaans juwelenhuis Bulgari krijgt een eigen postzegel voor zijn 125ste verjaardag.

Bulgari viert binnenkort zijn 125ste verjaardag. Voor die gelegenheid werkte het Italiaanse juwelenhuis samen met een ongebruikelijke partner: de Italiaanse post. De postzegel die uit de samenwerking voortkwam, is een echt juweeltje.

Gelegenheidspostzegels zijn in ItaliÔbijzonder zeldzaam. De “made in Italy” -serie, waarin de Bulgari-zegel verschijnt, bevat slechts twee andere gevierde Italiaanse producten – de Fiat 500 en de Lamborghini Miura. Bulgari bevindt zich dus in goed gezelschap.

De postzegel van 60 eurocent, die slechts wordt uitgebracht in beperkte oplage, toont een geelgouden halsketting uit 1965, belegd met turkooizen, amethisten en emeraldgroene stenen.

Wie één van de 3.5 miljoen exemplaren op de kop wil tikken moet zich vanaf 1 mei naar een postkantoor in Rome, VenetiÔ, Milaan of Napels begeven. Ook op de website van de Italiaanse post kan u de postzegels bestellen. Bij elke aankoop krijgt u bovendien een artikel van de hand van Paolo Bulgari – de voorzitter van de Bulgari Group – waarin hij de geschiedenis van het merk uitlegt.

Naar aanleiding van zijn 125ste verjaardag, ontwierp Bulgari ook een ring. De volledige opbrengst hiervan gaat rechtstreeks naar ‘Save the Children’, een fonds dat wereldwijd strijdt voor kinderrechten.

Ruth Vanden Berghe

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content