Beautypakket Black & Decker seksistisch

In Zweden heeft de ethische raad een reclamecampagne van B&D seksistisch bevonden.

De Zweedse Ethische Raad tegen Discriminatie en Publiciteit heeft een reclamecampagne van het Amerikaanse bedrijf Black&Decker -’s werelds grootste producent van elektrisch doe-het-zelfmateriaal- discriminerend en seksistisch bevonden.

In de bewuste campagne beloofde Black&Decker mannen die materiaal kochten ter waarde van ongeveer 150 euro een gratis pakket schoonheidsproducten voor hun vrouw. Het bedrijf sprak van “gegarandeerd tevreden vrouwen”.

Volgens de ethische raad toonde Black&Decker hiermee “een verouderd wereldbeeld waarin vrouwen zich alleen maar bezighouden met hun uiterlijk en het de mannen zijn die gereedschap kopen. Dat is denigrerend voor zowel mannen als vrouwen”, luidde de motivatie.

Black&Decker heeft de campagne ondertussen stopgezet.

Ann Heylens/Belga.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content