Prinses Charlotte Casiraghi nieuwe gezicht Gucci

© Reuters

De dochter van Caroline van Monaco zal poseren in de Forever Now-campagne.

Gucci strikt voor haar ‘Forever Now’ campagne letterlijk fashion royalty: niemand minder dan Charlotte Casiraghi wordt het nieuwe gezicht van het merk.

De appel valt niet ver van de boom, en met een stamboom als die van Charlotte Casiraghi is een passage bij Gucci onvermijdelijk. Moeder Caroline van Monaco en grootmoeder Grace Kelly noemden zichzelf fan van het merk, en gaven Charlotte hun goede genen en stijlgevoel door. De 25-jarige fashionista is een graag geziene gast op mode events, en sierde in september vorig jaar de cover van de Franse Vogue.

Meer dan één modehuis liet haar oog vallen op de stijlvolle royal, maar Gucci is degene die haar aandacht wist te trekken. Reden? Een gedeelde passie voor paarden. Charlotte, een getalenteerde ruiter, draait al heel wat jaren mee in het internationale jumpingcircuit. Sinds twee seizoenen wordt ze voor belangrijke competities gekleed door Gucci. Daarmee keert het modehuis terug naar haar roots in de ruitersport.

Die samenwerking wordt nu verdergezet met een campagne in ruiterstijl, geschoten door Vogue-fotograaf Peter Lindbergh. De eerste ‘Forever Now’-campagne werd in 2011 gelanceerd om de 90ste verjaardag van Gucci te vieren, en zet “traditionele” Gucci-waarden als kwaliteit, vakmanschap en modebewustheid in de verf. Volgens creatief directeur Frida Giannini past Charlotte Casiraghi met haar “natuurlijke elegantie die elke stijl overstijgt” perfect in dat plaatje. (IVDH)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content