Louboutin waagt zich aan beauty avontuur

© Reuters

De Franse ontwerper gaat van rode zolen naar rode lippen.

De Franse ontwerper Christian Louboutin – die gekend is voor zijn schoenen met de rode zool – is een vennootschap aangegaan met Batallure Beauty LLC in New York.

Daaruit volgt het nieuwe bedrijf ‘Christian Louboutin Beauté’ dat van plan is om meerdere beautyproducten op de markt te brengen tegen eind 2013. De focus ligt op luxeproducten die wereldwijd zullen verdeeld worden.

Geïnspireerd door Nefertiti

De partners benadrukken dat ze genoeg tijd nemen om producten te introduceren die voldoen aan de hoge eisen van de ontwerper. Zelf omschrijft hij de producten als “apart en onverwacht” maar dat is dan ook alles wat hij wil lossen in een interview met Women’s Wear Daily. Als er wordt gevraagd naar een beauty icoon dat hem geïnspireerd heeft, verwijst hij naar Nefertiti waarvan de geschilderde buste momenteel in het Neues museum in Berlijn tentoongesteld wordt. “Het is gewoon een ongelooflijke schoonheid. Ik kon niet stoppen met ernaar te kijken.”

Louboutin meent dat zijn detailgerichte aanpak goed bruikbaar zal zijn bij de beautyproducten en hun verpakking. “De beautylijn moet de kwaliteit van de schoenen, de tassen en het DNA van het hele merk weerspiegelen”, aldus de ontwerper.

Geslaagde samenwerking

Louboutin heeft in het verleden al meerdere aanbiedingen gekregen voor een partnerschap, maar hield steeds de boot af omdat hij de controle over zijn merk en imago wou bewaren. Hij heeft dan toch voor partner Batallure gekozen omdat mede-oprichter van het merk Robin Burns zijn visie perfect begrijpt. Burns heeft zelf meerdere paren Louboutin schoenen en zegt dat hij de enige ontwerper is met zoveel succes en invloed die nog niet de stap naar de beautywereld had gezet. “Hij weet wat een vrouw mooi en aantrekkelijk maakt en dat zal zich perfect vertalen naar de beautyproducten.”

Burns heeft in 2006 samen met Sam Ghusson Batallure opgericht die ondertussen klanten zoals Abercrombie & Fitch, Express, Macy’s, Marchesa en Sephora onder hun hoede hebben. Louboutin viert dit jaar het 20 jarige bestaan van zijn bedrijf en het ziet er naar uit dat hij wel nog even zal blijven doorgaan. (RDM)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content