Lily Cole nieuwe gezicht van The Body Shop

Het Britse model voert campagne voor de ethische cosmetica van het merk.

Lily Cole is de allereerste internationale ambassadrice voor The Body Shop. Het model leent haar naam aan de nieuwe ethische cosmeticalijn van de keten en wordt het gezicht van de Beauty With Heart campagne. Onder het motto “look good, feel good, do good” spoort de campagne mensen aan om verder te kijken dan oppervlakkige schoonheid. The Body Shop besteedt veel aandacht aan eerlijke wereldhandel en dierenrechten, thema’s die in de luxe cosmeticawereld niet zo voor de hand liggen.

De keten kon daarvoor geen betere ambassadrice uitkiezen. Met haar opvallende uiterlijk voldoet Cole niet aan de klassieke schoonheidsconventies, en toch heeft ze een indrukwekkende modellencarrière uitgebouwd. Ze is het soort model dat niet zomaar als oppervlakkige paspop wil opdraven, maar wel een dieperliggende boodschap wil meegeven. Ze probeert ecologisch verantwoorde mode in de schijnwerpers te zetten. Zo verkocht het vegetarische model vorig jaar nog t-shirts voor het goede doel in het kader van de Climate Week.

Bij The Body Shop is ze in elk gavel aan het juiste adres. “Dit gaat veel verder dan enkel het gezicht van een merk te zijn. The Body Shop zet haar klanten aan tot verandering en helpt zo mensen en het milieu te beschermen. De keten vraagt geen liefdadigheid, maar brengt zelf een positieve boodschap dankzij haar ethische productieproces, handelspartners en manier van zaken doen. Ik vind het zeer inspirerend.” Aldus het model aan Marie Claire UK. (IVDH)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content