Jean Paul Gaultier ontwerpt voor Cola light

09/03/12 om 14:11 - Bijgewerkt om 14:11

Bron: Knack Weekend

Jean Paul Gaultier, de Franse meester van het matrozenstreepje, is door Coca-Cola light benoemd tot kersvers creatief directeur.

Jean Paul Gaultier ontwerpt voor Cola light

Jean Paul Gaultier, de Franse meester van het matrozenstreepje, is door Coca-Cola light benoemd tot kersvers creatief directeur. De modeontwerper zal het hele jaar door zijn creatieve talenten loslaten op een aantal projecten van Coca-Cola light. Gaultier volgt daarmee collega Karl Lagerfeld op.

"Het merk vroeg mij om het vrolijke karakter van Cola light te onderzoeken en de fles te restylen. Met de 'limited-edition'-collectie wil ik mensen de prints en kenmerken waarvan ik zo hou laten zien. De flessen hebben de vorm van een vrouwenlichaam, dus het was erg leuk om ze 'aan te kleden'", zei een zeer enthousiaste Gaultier.

De ontwerper blijft voor zijn creaties trouw aan zijn passie voor de vrouwelijke vorm en ontwerpt het Cola light-flesje in dezelfde trend als zijn beroemde parfumflesjes. Zijn eerste creatie is het flesje 'Night & Day', waarmee hij een eerbetoon aan zijn beroemde collecties wil brengen.

Gaultier houdt het echter niet alleen bij het ontwerpen van een stel speciale flesjes, hij gaat ook aan de slag met de online content, verkoopconcepten en reclamecampagnes. Het is de eerste keer dat Cola light een modeontwerper bij meerdere aspecten van het merk betrekt. Bovendien zal hij ook de eerste zijn die een hoofdrol speelt in drie commercials. We zullen hem onder andere te zien krijgen als therapeut, journalist en detective.

De 'limited edition'-collectie flesjes ligt vanaf april in de winkel.

Bekijk hier alvast de twee eerste afleveringen waarin Gaultier schittert als therapeut en journalist met een wel erg opvallende kuif... (KD)

Onze partners