Givenchy strikt Erykah Badu als campagnegezicht

12/12/13 om 09:44 - Bijgewerkt om 09:44

Bron: Knack Weekend

Riccardo Tisci van het Franse modehuis Givenchy staat bekend om zijn onconventionele campagnes. Ook in het voorjaar van 2014 werkt het label samen met een interessante persoonlijkheid. De neo-soul zangeres Erykah Badu wordt namelijk het nieuwe gezicht van Givenchy.

Givenchy strikt Erykah Badu als campagnegezicht

© Reuters

Riccardo Tisci van het Franse modehuis Givenchy staat bekend om zijn onconventionele campagnes. Ook in het voorjaar van 2014 werkt het label samen met een interessante persoonlijkheid. De neo-soul zangeres Erykah Badu wordt namelijk het nieuwe gezicht van Givenchy.

'Erykah is een icoon,' vertelt Tisci aan Style.com. 'Wat ik wil doen met mijn reclamecampagnes is liefde verspreiden. Ik gebruik al drie seizoenen lang mensen die staan voor iets - het zijn fantastische artiesten, prachtige vrouwen, stijlvolle wezens of modellen waar ik echt in geloof. Het is een beetje een familieportfolio,' aldus de ontwerper.

Muze vanop afstand

Hoewel de Afro-Amerikaanse zangeres en de Italiaanse ontwerper enkel kennissen waren voor ze samenwerkten aan de campagne, inspireerde Tisci zijn voorjaarscollectie al op Badu. De ontwerper bewonderde de artieste vanop afstand en baseerde zijn collectie met Japanse en Afrikaanse invloeden op haar.

Kleur bekennen Voor de voorjaarscampagne werkt Tisci enkel met gekleurde modellen. Zo gaat hij in tegen de zorgwekkende trend in de mode-industrie om uitsluitend of voornamelijk met blanke modellen te werken. Maria Borges, Asia Chow en Riley zijn de overige modellen in de campagne die gefotografeerd werd door Mert Alas en Marcus Piggott.

'Het is 2013'

Tisci hoopt dat de rest van de modewereld snel volgt en meer diversiteit gaat promoten. 'Het is 2013. Iedereen is zo open, maar aan het eind van de dag kunnen we ons afvragen waarom er zo weinig zwarte of Latina meisjes in shows meelopen. En dat terwijl Amerika een zwarte president heeft! Het is triest vind ik. Mensen kunnen zo avant-garde zijn, zo vooruitstrevend en tegelijkertijd ook helemaal niet omdat ze nog steeds onderscheid maken tussen huidskleuren,' aldus de ontwerper.

Het is dus uitkijken naar de voorjaarscampagne van Givenchy met Afrikaanse en Japanse toetsen en interessante modellen. (LP)

Lees meer over:

Onze partners