Een portret van Karl op basis van citaten

Het T-shirt voor de collectie ‘Karl’ werd ontworpen door het Engelse designbureau I Love Dust.

Het Engelse designbureau I Love Dust heeft een T-shirt ontworpen voor de collectie ‘Karl’ van de modeontwerper Karl Lagerfeld.

De beroemde citaten van de eigenzinnig Lagerfeld vormen de basis voor een collage in de vorm van zijn gezicht. De modeontwerper staat immers even bekend om zijn uitspraken als om zijn netjes vastgeknoopte hemd, zijn typerende zonnebril en paardenstaart.

Iedereen lijkt jonger met een zonnebril

De zwarte zonnebril van Karl Lagerfeld bestaat uit het citaat “Sunglasses are like eye shadow: They make everything look younger and pretty”. Op zijn stijve hemdkraag staat te lezen “Black, like white, is the best color”. Op een ander T-shirt prijkt een tekening van zijn eveneens typerende vingerloze leren handschoenen.

Mark Graham en Ben Beach, de oprichters van het designbureau I Love Dust, creĆ«erden vijftig ontwerpen voor hun beroemde klant. “Zijn ringen, haar en kleren zijn perfecte elementen om via illustraties te interpreteren”, vertelden de oprichters aan Women’s Wear Daily. Nu ze hun opdracht voor Lagerfeld volbracht hebben, zullen ze niet snel zonder werk komen te zitten. Het designbureau levert ook ontwerpen af voor Nike, MTV en Kiehls.(JK)

De T-shirts zullen vanaf 31 mei verkrijgbaar zijn in de Pop-up store van ‘Karl’ op 375 Bleecker Street in New York City, de Franse boetiek Colette en via karl.com. De prijs bedraagt 95 dollar of 75 euro.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content